這首歌是在電影"愛 瘋狂"裡面聽到的
在影片中出現的時機還滿讓人有感覺的
看完電影之後我馬上衝去找原聲帶(結果找不到...Orz)

這首歌聽起來有一種非常非常孤寂的感覺
查了歌辭之後才知道為什麼
歌詞講的是一個叫做湯姆上校的太空人
太空船上了太空後出了問題
於是湯姆上校就飄流在太空中...

個人聽這首歌的時候
會有一種置身宇宙的孤寂感
不管外面的喧囂 好像只有自己存在這個空間
旁人的聲音也一點都不重要了
由吉他築起的音牆 鋪張出太空中的寂寥
中間兩段空心吉他 清脆地敲出一種無奈感
搭配上David Bowie獨特的嗓音
彷彿令人置身在一個不屬於這個世界的空間

孤寂的很美的一首歌
強力推薦 尤其是在當你覺得全世界的人都不了解你的時候 搭配這首歌絕對超有感覺!

歌詞如下:

Ground Control to Major Tom
Ground Control to Major Tom
Take your protein pills and put your helmet on

Ground Control to Major Tom
Commencing countdown, engines on
Check ignition and may God's love be with you
(Ten, Nine, Eight, Seven, Six, Five, Four, Three, Two, One, Lift-off)

This is Ground Control to Major Tom
You've really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear
Now it's time to leave the capsule if you dare

This is Major Tom to Ground Control
I'm stepping through the door
And I'm floating in a most peculiar way
And the stars look very different today

For here
Am I sitting in a tin can
Far above the world
Planet Earth is blue
And there's nothing I can do

Though I'm past one hundred thousand miles
I'm feeling very still
And I think my spaceship knows which way to go
Tell my wife I love her very much she knows?
Ground Control to Major Tom
Your circuit's dead, there's something wrong
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you hear me, Major Tom?
Can you....

Here am I floating round my tin can
Far above the Moon
Planet Earth is blue
And there's nothing I can do


基地呼叫湯姆少校
基地呼叫湯姆少校
服下營養劑 帶上頭罩

基地呼叫湯姆少校
倒數計時開始 引擎全開
檢查一下啟動開關 願上帝與你同在
(倒數10秒,9,8,7,6,5,4,3,2,1,發射)

基地呼叫湯姆少校
你締造了歷史
媒體雜誌都想知道你支持哪支球隊(感謝網友指正)
如果你準備好了 就離開太空艙吧

湯姆少校呼叫基地
我要踏出艙門了
飄浮的感覺真是太奇妙了
天空的星星看起來好不一樣啊

坐在這裡面
感覺好像坐在一個錫罐子裡面般
離這個世界好遠好遠
地球看起來是藍色的
而我什麼都不能做了

雖然已經飄過了十萬多哩了
我還是十分平靜
我想我的太空船知道該往哪裡去的
請告訴我的妻子我好愛她 她知道的
基地呼叫湯姆上校
電路出了點問題 好像燒壞了
你聽見了嗎?湯姆上校?
你聽見了嗎?湯姆上校?
你聽見了嗎?湯姆上校?
你聽見了嗎?

我繞著我的小錫罐飄浮著
從距離月亮很遠的地方
地球看起來是藍色的
而我什麼都不能做了

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 傻小花 的頭像
    傻小花

    傻小花有話要說

    傻小花 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()