close

其實最早聽到的是Garbage的"Why Do You Love Me?",後來又聽到Beyonce的"Why Don't You Love Me?",那時本來就想要寫一篇網誌介紹這兩首歌;沒想到文章還沒寫,又聽到Jay-Z跟Kanye West的"Why I Love You",這下有三首類似歌名的歌在我的iPhone中輪播,但歌詞內容各自迥異,還挺有趣的。

這三首歌最早出來的是Garbage的"Why Do You Love Me?"
印象中這首歌推出的時候我讀了一篇台灣的樂評,對此張專輯的評價頗差,對主打歌"Why Don't You Love Me?"的評價也不優,但老實說我還挺喜歡那不斷質問男方為何愛我的激動情緒在副歌中不斷重複。
歌詞一開始就說明白了自己不是個柔弱的女孩子,她懷疑男友劈腿,於是便一直質疑男友到底為何愛自己;副歌的部分就是不斷重複著"你為什麼愛我?"這句話

分享這首歌的MV與歌詞,老實說這首歌的MV沒有我想像的激動啊~哈哈

 

I'm no Barbie doll 我不是個芭比娃娃
I'm not your baby girl 也不是臭你控制的小女娃兒
I've done ugly things 我做過很多骯髒事
And I have made mistakes 也犯過許多錯
And I am not as pretty as those girls in magazines 我不像那些雜誌中的正妹們那麼美
I am rotten to my core if they're to be believed 老實說我整個人是壞到骨子裡了

So what if I'm no baby bird hanging upon your every word 所以如果我不是你的應聲蟲的話呢?
Nothing ever smells of roses that rises out of mud 我不可能一直假裝下去吧

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x2 你為什麼愛我?

You're not some little boy 你已經不是小男孩了
Why you acting so surprised? 幹嘛一副很驚訝的樣子
You're sick of all the rules 你討厭被綁住
Well I'm sick of all your lies 我也厭煩你的謊言了
Now I've held back a wealth of shit but 我已經忍了很久了
I think I'm gonna choke 但我想我也快忍不住了
I'm standing in the shadows 我站在黑影中
With the words stuck in my throat 那些想說的話卡在喉嚨裡
Does it really come as a surprise 這有甚麼好訝異的嗎
When I tell you I don't feel good 當我說感覺不再對的時候
That nothing ever came from nothing, man 這些事情都不是空穴來風
Oh, man, ain't that the truth 不是嗎?

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x2 你為什麼愛我?

I get back up and I do it again 
Get back up and I do it again
Get back up and I do it again
Get back up and I do it
Do it again

I think you're sleeping with a friend of mine 我認為你睡了我的朋友
I have no proof 我沒有證據
But I think that I'm right 但我知道我是對的

You still got the most beautiful face 你的臉龐是如此美麗
It just makes me sad 
Most of the time 但是大部分的時候 這只是讓我難過而已

I get back up and I do it again
Get back up and I do it again
Get back up and I do it again
Get back up and I do it
Do it again x 4

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x3 你為什麼愛我?
It's driving me crazy 我快瘋了

Why do you love me x2 你為什麼愛我?

arrow
arrow
    全站熱搜

    傻小花 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()