其實最早是聽到這首歌的翻唱版本
是英國女子團體Girl's Aloud唱的
(竟然是打康貝的歌)

後來聽到這首歌的原唱 才發現Girls Aloud根本就是原封不動地把這首歌翻唱
我個人比較喜歡原唱The Pretender的版本
因為女主唱的聲音很有個性
而這首歌的歌詞我也很喜歡
如果上帝要對我唱一首歌 我想應該就是這首了吧~

歌詞分享如下:
Oh, why you look so sad? 為何你看起來如此悲傷
Tears are in your eyes 眼中含著淚水
Come on and come to me now 快來我這裡吧
Don't be ashamed to cry 不要覺得哭很丟臉
Let me see you through 讓我看穿你
'cause Ive seen the dark side too 因為我也看過黑暗面
When the night falls on you 當夜晚來臨
You don't know what to do 而你不知如何是好的時候
Nothing you confess 不管你說甚麼
Could make me love you less  都不會有損我對你的愛
Ill stand by you 我會陪著你
Ill stand by you 我會陪著你
Wont let nobody hurt you 不讓任何人傷害你
Ill stand by you 我會陪著你

So if youre mad, get mad 所以如果你想生氣就生氣吧
Don't hold it all inside 不要一整個忍在心裡
Come on and talk to me now 來跟我聊聊吧
Hey, what you got to hide? 你有甚麼好隱藏的呢?
I get angry too 我也會生氣啊
Well I'm a lot like you 我們其實是很像的
When you're standing at the crossroads 當你站在十字路口
And don't know which path to choose 不知走哪一條路的時候
Let me come along 讓我陪你一起走
'cause even if youre wrong 因為就算你走錯了
I'll stand by you 我會陪著你
I'll stand by you 我會陪著你
Won't let nobody hurt you 不會讓任何人傷害你
I'll stand by you 我會陪著你
Take me in, into your darkest hour 在你最低潮的時候讓我陪著你
And I'll never desert you 我永遠都不會遺棄你
I'll stand by you 我會陪著你
And when...
When the night falls on you, baby 當夜晚來臨
You're feeling all alone 你覺得孤獨的時候
You won't be on your own 你不是一個人的
I'll stand by you 我會陪著你
I'll stand by you 我會陪著你
Won't let nobody hurt you 不會讓任何人傷害你
I'll stand by you 我會陪著你
Take me in, into your darkest hour 當你最低潮的時候讓我陪著你
And I'll never desert you 我永遠不會遺棄你
I'll stand by you 我會陪著你
I'll stand by you 我會陪著你
Won't let nobody hurt you 不會讓任何人傷害你
I'll stand by you 我會陪著你
Won't let nobody hurt you 不會讓任何人傷害你
I'll stand by you 我會陪著你

arrow
arrow
    全站熱搜

    傻小花 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()